Steeds meer kinderen lopen tegenwoordig vast op school of het schoolsysteem. Ze zijn creatief, sociaal, leuk en sportief maar krijgen te maken met faalangst, gebrek aan zelfvertrouwen. Soms worden diagnoses gesteld als dyslexie, dyscalculie, AD(H)D en autisme of zijn kinderen hoogsensitief.
Af en toe blijven de schoolresultaten achter, omdat de manier van leren niet altijd past bij de leerstijl van een beelddenkend kind.
Onze dochter gaat altijd met plezier naar Jessika en helpt haar ook bij haar probleem.
Jes coaching en begeleiding kan hierbij helpen met het programma Anders leren met Paarden. Samen met de paarden bieden we de lesstof anders aan. We maken de stof visueel, volgen de beweging. Een voorbeeld? Met kinderen die het lastig vinden om te tellen of te rekenen, leggen we een getallenlijn neer. Van 1 tot 10, vijftallen of tientallen. Door de beweging van het paard gaan de linker- en rechterhersenhelft samenwerken. Door de stappen die het paard zet, en de zichtbaarheid van de getallen, ontdekken kinderen dat ze wél kunnen rekenen.
Door met de paarden bezig te zijn, ontwikkelen kinderen zich onbewust, leren beter spellen, tellen of rekenen en daardoor groeit hun zelfvertrouwen. Dit wordt daarna weer zichtbaar in de schoolresultaten, het dagelijks plezier op school én thuis.
Dus stel ons gerust vragen, zelfs die ene vreemde vraag die al een tijd door je hoofd speelt.
Groot, klein, algemeen of heel specifiek. Het maakt niet uit. Vraag ons wat je wil weten en we nemen zo snel mogelijk contact met je op. Dat kan telefonisch of per mail. Wat jij het fijnst vindt.